תושב זכרון יעקב: "כ-700 בתי אב מנועים מלהיכנס לביתם"

עמית דניאל 2 Comment on תושב זכרון יעקב: "כ-700 בתי אב מנועים מלהיכנס לביתם"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השריפות המשתוללות במקומות שונים בארץ מעלות את החשד כי מדובר בהצתה מכוונת. בתכנית "הפוך על הפוך" שוחח תושב זכרון יעקב, יעקב קניגסברג, עם הרב משה בן לולו, על התחושות ביממה האחרונה ועל הירתמות רחבה של ארגוני החסד וההצלה יחד עם עמך ישראל.

"אפשר לומר שב-24 השעות האחרונות, היישוב הציורי והשליו, עובר טלטלה" אומר יעקב "זקני זכרון יעקב לא זוכרים כזו טלטלה. מדובר על כ-700 בתי אב שלא יכולים להיכנס לביתם. מספר הבתים שנשרפו 50% או נשרפו כליל, עומד על שלושה עשר. מדובר בחלק הצפוני של היישוב. ב"ה בשעות האחרונות אפשר לומר שהושגה שליטה. צריך להבין, יש פה מצב של מזג אוויר מאד קיצוני. יש רוחות מזרחיות של 70,80 קמ"ש לצד 15 אחוזי לחות. אנחנו אחרי הקיץ והכל יבש מה שגורם לאש להיתפס בשניה".

על ההירתמות של אנשים טובים וארגוני ההצלה והחסד הוא מספר "הוקם פה חפ"ק של זק"א, איחוד הצלה ומחוברים לחיים של עזר מציון. מהנתונים שבידינו לגבי האוכלוסיה, רוב האנשים שמנועים מלהיכנס לביתם, הם בעלי יכולת ומסתבר שהלכו לבתי מלון. מיעוט מהאנשים שבאותו מצב לא יכולים להרשות לעצמם בתי מלון וכדו' ולכן אנחנו פה בקהילה החרדית פינינו מוסדות לימוד והתאמנו אותם ללינה ודואגים לאוכל ושתיה. ארגוני חסד רבים שלחו לכאן נציגים ומחמם את הלב לראות את ההירתמות של עם ישראל. אנשים הוציאו מביתם לולים ומיטות".

האזינו:

 

 



2 תגובות

מיין תגובות